Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
1993
Orthopedagogics --- Didactics of Dutch --- Orthography --- Spelling --- Logopedie --- #KVHB:Spellingproblemen --- Spellingproblemen --- Nederlands --- Zinsleer --- Linguïstiek
Choose an application
Leerkrachten krijgen steeds meer te maken met kinderen met gedragsproblemen. Van de leerkracht wordt verwacht dat hij daar een antwoord op weet te vinden en een adequate handelswijze uitstippelt. Dit boek beschrijft welke factoren van invloed kunnen zijn op dat handelen. Het reikt de leerkracht begrippen aan die hem helpen probleemgedrag te beschrijven, zijn eigen intensies duidelijk te maken en aan zijn handelen vorm te geven. Aldus stelt het de leerkracht in staat om een handelingsplan op te stellen voor het begeleiden van kinderen met gedragsproblemen.
#KVHB:Lager onderwijs --- #KVHB:Pedagogie --- 467 --- Gedragsstoornissen ; buitengewoon onderwijs --- Kinderen met gedragsproblemen --- basisonderwijs --- Teacher education. Teacher's profession --- handelingsplan --- gedragsstoornissen --- Orthopedagogics --- pedagogiek --- onderwijzers --- Leerkrachten. --- Leerling-leerkracht-relatie. --- Basisonderwijs. --- Didactiek. --- basisonderwijs. --- Teacher education. Teacher's profession. --- handelingsplan. --- gedragsstoornissen. --- Orthopedagogics. --- pedagogiek. --- onderwijzers.
Choose an application
De lezer vindt hier antwoorden op vragen over wat logopedie en audiologie zijn, welke spraak-, taal- en/of gehoorstoornissen er optreden, welke de typische verschijnselen zijn bij personen die stotteren, hun stem verkeerd gebruiken, articulatiestoornissen, dyslexie, spreekvrees enz. vertonen en welke de gevolgen zijn van die communicatiestoornissen. Er werd gekozen om zoveel mogelijk aan te sluiten bij de praktijk.
Orthopedagogics --- Otorhinolaryngology --- Didactics of languages --- Logopedie --- Logopédie --- #KVHB:Audiologie --- #KVHB:Logopedie; algemene --- audiologie --- logopedie --- Neuropathology --- Phonetics --- Psycholinguistics --- psycholinguïstiek
Choose an application
Orthopedagogics --- Primary education --- Netherlands --- 460.8 --- Geïntegreerd onderwijs --- Geïntegreerd onderwijs ; Nederland --- Inclusief onderwijs --- Mainstreaming in education --- Special education --- Exceptional children --- Education --- Inclusive education --- Congresses
Choose an application
1. Meervoudig gehandicapten : een kwestie van definitie 2. Doofblinde kinderen 3. Visueel-en-verstandelijk gehandicapten 4. Verstandelijk gehandicapte ernstig gehoorgestoorde kinderen 5. Ernstig spraak- en taalgestoorde kinderen 6. Ernstig motorisch (ernstig) verstandelijk gehandicapten Slot: opvoeden als taak
Meervoudig gehandicapten. --- Orthopedagogics --- personen met een meervoudige beperking --- 463.8 --- meervoudig gehandicapten --- 376.3 --- Hulpverlening --- Opvoeding --- Personen met een meervoudige handicap --- Therapie --- Meervoudig gehandicapten --- Gehandicaptenzorg --- Persoon met een meervoudige handicap
Choose an application
Lezen en foutloos schrijven zijn in onze samenleving belangrijke vaardigheden. Met ons onderwijs streven we ernaar alle leerlingen hierin op een basisniveau te brengen voor de leeftijd van twaalf à dertien jaar. De praktijk wijst uit dat we dit doel dikwijls niet bereiken, zelfs niet in het secundair onderwijs. Bij een deel van de kinderen zijn de problemen in het lezen en foutloos schrijven zeer ernstig (dyslexie, dysorthografie), ondanks dat er sprake is van een gemiddelde intelligentie en voldoende inspanning, en ondanks het feit dat ze thuis en op school evenveel aandacht krijgen als andere kinderen. De publieke belangstelling voor deze problematiek neemt de laatste jaren toe. Het wetenschappelijk onderzoek naar oorzaken en aanpak heeft inmiddels een traditie van ruim honderd jaar. Sommigen zijn hierbij geneigd te benadrukken dat het vooral om stoornissen van kinderen gaat, anderen zien de oorzaak in de tekorten van het onderwijs, terwijl er ook een ruime variatie aan standpunten daar tussenin bestaat. Hoe het ook zij, de problemen ontstaan in de school en moeten ook daar in eerste instantie worden onderkend en aangepakt. Toch is dit niet altijd een afdoende oplossing en is meer gespecialiseerde hulp (soms ook buiten de school) noodzakelijk.
Historische en vergelijkende pedagogiek. --- Neuropathology --- Psycholinguistics --- Orthopedagogics --- leesproblemen --- kinderen --- Orthography --- Social policy and particular groups --- #BSCH: vak: Nederlands --- #KVHB:Leesstoornissen --- #KVHB:Spellingproblemen --- leesstoornissen --- spellingproblemen --- 463.4 ) Spraakgebrekkige kinderen --- 464 --- leerproblemen --- spellingproblemen (ler) --- 376.51 --- Diagnostiek --- Dyslexie --- Leesstoornissen --- Spellingproblemen --- Taalverwerving --- 475.26
Choose an application
Het boek bestat uit twee delen. In het eerste deel wordt besproken waarom bewegingsonderwijs van belang is voor de ontwikkeling van verstandelijk gehandicapten en welke plaats het bewegingsonderwijs heeft in met name een institutionele setting. In het tweede deel worden de onderscheiden vormen van bewegingsonderwijs beschreven en uitgewerkt voor de zaal, het zwembad, de speelplaats, het sportveld e.d. Het boek eindigt met een beschrijving van de opname van het bewegingsonderwijs in de organisatiestructuur van een instelling. (Bron: Covertekst)
159.91 --- 617.16 --- Bewegingsonderwijs --- Verstandelijk gehandicapten --- 796.034 --- Bewegen --- Hulpverlening --- Lichamelijke opvoeding --- Motorische ontwikkeling --- Ontwikkeling --- Personen met een mentale handicap --- gehandicapten: lichamelijke opvoeding --- Psychofysiologie. Neuropsychologie. Psychomotoriek. Psychomotorische therapie --- Gehandicapten en sport --- Bewegingsopvoeding (bewegingstherapie, Sherborne Veronica) --- Motoriek/motorisch gedrag --- Personen met een verstandelijke handicap (mentaal gehandicapten) --- Spel/sport bij personen met een verstandelijke handicap --- 159.91 Psychofysiologie. Neuropsychologie. Psychomotoriek. Psychomotorische therapie --- Orthopedagogics --- personen met een mentale beperking --- bewegingsopvoeding --- psychomotoriek
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|