Narrow your search

Library

Hogeschool Gent (7)

Odisee (4)

Thomas More Mechelen (4)

UAntwerpen (4)

UCLL (4)

AP (3)

KU Leuven (3)

UGent (3)

Arteveldehogeschool (2)

VIVES (2)

More...

Resource type

book (7)


Language

Dutch (7)


Year
From To Submit

1993 (7)

Listing 1 - 7 of 7
Sort by

Book
Spellingproblemen : theorie en praktijk
Author:
ISBN: 9060698711 Year: 1993 Publisher: Rotterdam Lemniscaat

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

1993


Book
Het handelen van de leerkracht in leerlinggericht basisonderwijs
Author:
ISBN: 905256082X 9789052560823 Year: 1993 Publisher: Amersfoort Academische uitg.

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Leerkrachten krijgen steeds meer te maken met kinderen met gedragsproblemen. Van de leerkracht wordt verwacht dat hij daar een antwoord op weet te vinden en een adequate handelswijze uitstippelt. Dit boek beschrijft welke factoren van invloed kunnen zijn op dat handelen. Het reikt de leerkracht begrippen aan die hem helpen probleemgedrag te beschrijven, zijn eigen intensies duidelijk te maken en aan zijn handelen vorm te geven. Aldus stelt het de leerkracht in staat om een handelingsplan op te stellen voor het begeleiden van kinderen met gedragsproblemen.


Book
Inleiding in de logopedie en audiologie
Author:
ISBN: 9033429616 Year: 1993 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De lezer vindt hier antwoorden op vragen over wat logopedie en audiologie zijn, welke spraak-, taal- en/of gehoorstoornissen er optreden, welke de typische verschijnselen zijn bij personen die stotteren, hun stem verkeerd gebruiken, articulatiestoornissen, dyslexie, spreekvrees enz. vertonen en welke de gevolgen zijn van die communicatiestoornissen. Er werd gekozen om zoveel mogelijk aan te sluiten bij de praktijk.


Book
Weer samen naar school ... op weg naar 1997
Authors: --- --- ---
ISBN: 9023228286 Year: 1993 Publisher: Assen Assen Dekker & van de Vegt Van Gorcum

Meervoudig gehandicapten : een zorg apart
Author:
ISBN: 9060698924 Year: 1993 Publisher: Rotterdam Lemniscaat

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

1. Meervoudig gehandicapten : een kwestie van definitie 2. Doofblinde kinderen 3. Visueel-en-verstandelijk gehandicapten 4. Verstandelijk gehandicapte ernstig gehoorgestoorde kinderen 5. Ernstig spraak- en taalgestoorde kinderen 6. Ernstig motorisch (ernstig) verstandelijk gehandicapten Slot: opvoeden als taak


Book
Lees- en spellingproblemen : praktijk en onderzoek.
Authors: ---
ISBN: 9033426110 Year: 1993 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Lezen en foutloos schrijven zijn in onze samenleving belangrijke vaardigheden. Met ons onderwijs streven we ernaar alle leerlingen hierin op een basisniveau te brengen voor de leeftijd van twaalf à dertien jaar. De praktijk wijst uit dat we dit doel dikwijls niet bereiken, zelfs niet in het secundair onderwijs. Bij een deel van de kinderen zijn de problemen in het lezen en foutloos schrijven zeer ernstig (dyslexie, dysorthografie), ondanks dat er sprake is van een gemiddelde intelligentie en voldoende inspanning, en ondanks het feit dat ze thuis en op school evenveel aandacht krijgen als andere kinderen. De publieke belangstelling voor deze problematiek neemt de laatste jaren toe. Het wetenschappelijk onderzoek naar oorzaken en aanpak heeft inmiddels een traditie van ruim honderd jaar. Sommigen zijn hierbij geneigd te benadrukken dat het vooral om stoornissen van kinderen gaat, anderen zien de oorzaak in de tekorten van het onderwijs, terwijl er ook een ruime variatie aan standpunten daar tussenin bestaat. Hoe het ook zij, de problemen ontstaan in de school en moeten ook daar in eerste instantie worden onderkend en aangepakt. Toch is dit niet altijd een afdoende oplossing en is meer gespecialiseerde hulp (soms ook buiten de school) noodzakelijk.


Book
Bewegingsonderwijs aan verstandelijk gehandicapten
Authors: ---
ISBN: 9032106821 Year: 1993 Publisher: Baarn Bekadidact

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het boek bestat uit twee delen. In het eerste deel wordt besproken waarom bewegingsonderwijs van belang is voor de ontwikkeling van verstandelijk gehandicapten en welke plaats het bewegingsonderwijs heeft in met name een institutionele setting. In het tweede deel worden de onderscheiden vormen van bewegingsonderwijs beschreven en uitgewerkt voor de zaal, het zwembad, de speelplaats, het sportveld e.d. Het boek eindigt met een beschrijving van de opname van het bewegingsonderwijs in de organisatiestructuur van een instelling. (Bron: Covertekst)

Listing 1 - 7 of 7
Sort by